Expandmenu Shrunk


Witam

Podstawy

Ukryj / Pokaż

  1. Przeżyć.
  2. Utrzymać aggro.
  3. Zmniejszyć damage taken i potrzebny heal .
  4. Wspomaganie raidu poprzez cooldowny.
  5. Zadawanie obrażeń.

Tier 14 set bonusy

  • 2 części – Zmniejsza cd naszego Vampiric Blood o 20 sekund.
  • 4 części – Zwiększa heal naszego kolejnego Death Strike o 10%.

Tier 15 set bonusy

  • 2 części – Usuwa koszt z Rune Tap i zmniejsza cd o 10 sekund.
  • 4 części – Gdy mamy Bone Shield na sobie to za każdy „zużyty” Bone Charge dostajemy 15 RP.

Tier 16 set bonusy

  • 2 części – Co dziesiąty Heart Strikes, Rune Strikes, Death Coils, Soul Reapers lub Blood Boils doda ładunek do kolejnego Bone Shielda maksymalnie 6, w sumie 12.
  • 4 części – Dancing Rune Weapon uaktywnia wszystkie Frost i Unholy Runy jako Death Runy.

Statystyki

Ukryj / Pokaż

Konwersja ratingów na poziom 90

Statystyki Rating potrzebny na 1%
Mastery 600
Dodge 855
Parry 855 (lub 951 Str)
Hit 340
Expertise 340
Haste 425
Critical Strike 600

 

 

 

Stamina

Stamina zwiększa nasz EH. Nasze życie skaluje się z takimi umiejętnościami jak Death Pact, Conversion, Rune Tap, Death Strike. Dlaczego więc opłaca się inwestować Death Knightom w Stamine w odróżnieniu do innych klas tankujących? Ponieważ jest to nasza główna statystyka defensywna, która pozwala nam przeżyć dłużej na polu bitwy. Każda inny tank posiada Active Mitigation, które skaluje się z Attack Power. Z kolei AM Death Knightów skaluje się z punktami życia, które tracimy by później nasz Death Strike uleczył nas za więcej w ciągu 5 sekund od otrzymania obrażeń. Posiadając dużo życia mamy większe okno czasowe na użycie Death Strike, które pozwoli nam uleczyć się za dużo więcej. Większa ilość Staminy pozwala nam dłużej przeżyć pomiędzy kolejnymi Death Strike’ami, gdy nasze runy są na cd. Zmniejsza ryzyko nie właściwego używania cooldownu.

Mastery

Nasze mastery jest absorbem Blood Shield działającym tylko na obrażenia fizyczne, które jest zależne od tego za ile uleczymy się z Death Strike. Maksymalna ilość Blood Shielda to maksymalny poziom naszego życia. Maksymalny poziom naszego życia może zostać zmodyfikowany poprzez buffy, które czasowo zwiększają poziom życia. Po osiągnięciu 80 poziomu otrzymujemy 50% Mastery, które będzie dawać na tarczę absorbującą obrażenia fizyczne równą 50% z ilości za jaką uleczyliśmy się Death Strike. Mastery Death Knighta jest buffem trwającym 10 sekund.

Parryhaste

Parryhaste jest pasywną umiejętnością gracza. Za każdym razem jak unikniemy cios przeciwnika poprzez Parry lub Dodge kolejny nasz auto-atak będzie natychmiastowy. Wcześniej nie było to brane w ogóle pod uwagę. Dzięki wprowadzonemu w 5.4.0 Riposte i zmianom Scent of Blood, które pozwala otrzymywać stacki także z uniknionych ciosów. Zwiększa też nasze obrażenia, gdyż nasze auto-ataki występują częściej dzięki czemu generujemy więcej Runic Power i częściej używamy Rune Strike lub Death Coil. Zwiększone używanie RS i DC pozwala na większą ilość procy talentów z poziomu 75 i szybsze odnawianie się run.

Riposte

Riposte wprowadzone w patchu Mist of Pandaria 5.4 zamienia 75% aktualnej sumy Dodge Rating i Parry Rating na Critical Strike Rating. Zapewnia nam to wzrost naszego dps przy minimalnej stracie survival używając Mastery Build. Używając Riposte Buid tracimy jednak kontrolę nad otrzymywanymi obrażeniami, którą posiadamy w Mastery Buildzie.

Reforge

1 Metoda: Mastey>Hit/Exp>Parry>Dodge>Haste
2 Metoda: Parry>Dodge>Hit/Exp>Mastery
3 Metoda: Critical>Parry>Dodge>Hit/Exp>Mastery
4 Metoda: Haste>Mastery>Hit/Exp>Parry>Dodge 

1 Metoda: Mastery Build
Zapewnia największy poziom przeżywalności na walkach i opiera się na zakładaniu dużych absorbów z Death Strike. Zapewnia ona kontrolę, której brak innym metodom. Jest To idealna metoda na każdą walkę gdzie występują fizyczne obrażenia. Zalecana głównie podczas progresu Bossów. Używając tej metody opieramy się na dużych absorbach.

2 Metoda: Avoidance/Riposte Build
Zapewnia mniejszy poziom przeżywalności kosztem tego iż jest ona w dużym stopniu oparta na szczęściu gracza. Często zdarzy się, że używając tą metodą otrzymamy dużo obrażeń w krótkim czasie. Dzięki Riposte otrzymujemy również Critical Rating, który zwiększa nasz dps. Poprzez wysoki poziom Parry otrzymujemy tzw. parryhaste, czyli jeżeli sparujemy cios przeciwnika kolejny nasz auto-attack będzie natychmiastowy. Przekłada się to na zwiększoną ilość stacków z Scent of Blood. Jeżeli unikniemy ataku poprzez Parry lub Dodge otrzymamy stack Scent of Blood. Scent of Blood z Parry i Dodge ma igcd wynoszący 1 sekundę, czyli otrzymujemy go raz na sekundę chociaż unikniemy kilku ataków. Avoidance build również przyspiesza Rune Regen poprzez talenty z 75 poziomu. Poprzez Parry i Dodge otrzymujemy 10 Runic Power, które wykorzystamy na Rune Strike lub Death Coil.

3 Metoda: Critical Build
Metoda trzecia zapewnia największy dps. Opłacalna do solowania starego contentu lub gdy mamy bossy już na tzw. farmie. Odradzam używania na walkach heroicznych. Jest ona 25% lepsza niż avoidance build przy utracie 10% avoidance.

4 Metoda: Haste Build
Opiera się na Haste i talencie Runic Corruption, gdyż moim zdaniem wspaniale ze sobą współpracują. Haste Build jest bardzo dobry na walki magiczne gdyż opiera się na częstym leczeniu za pomocą Death Strike, a nie przez unikanie obrażeń z Mastery lub Avoidance, które nie zadziałają na obrażenia magiczne. Ma podobny współczynnik dps co avoidance. Dzięki wysokiemu poziomowi Haste nasze runy odnawiają się szybciej. Uwaga jeżeli mamy więcej niż 20% Haste unbuffed tracimy część resource czyli Runic Power, gdyż nie mamy kiedy ich w pełni wykorzystać, jesteśmy w tedy globalcaped. Runic Corruption poprzez wysoki poziom Haste zwraca nam szybciej nasze runy i nie tracimy tyle resourców gdyż jeden buff może nakładać się na drugi. Runic Empowerment potrzebuje runy, które się nie odnawiają, z kolei Blood Tap ma ograniczoną ilość stacków wynoszącą 12.

Runeforge

Runeforge to specyficzny enchant na broń tylko i wyłącznie dla Death Knighta. Rozróżniamy enchanty na bronie jedno- i dwuręczne. Istnieją także enchanty, które można założyć na bronie jedno- i dwuręczne. Mając Runeforge na broni nie możemy użyć innego enchantu na broni w tym samym czasie. Runeforge to najlepsze enchanty dostępne w grze i nie powinniśmy używać innych. Death Knight posiada kilka Runeforge do wyboru. Nas będą interesowały tylko.

Rune of the Stoneskin Gargoyle
Zwiększa Armor o 4% i Staminę o 2%. Jest to nasz główny Runeforge podczas walk z mocno bijącymi Bossami.
Rune of the Fallen Crusader
Posiada szansę na uleczenie nas za 3% naszego maksymalnego stanu życia i zwiększa nasz Strength o 15%. Runeforge ten jest używany gdy raid ma problem z dps na Bossie. Zalecam go do używania w Haste Buildzie, gdyż pozwala utrzymać przez 100% walki buff zwiększający Strength. Heal w większej mierze będzie overhealem.
Rune of Swordshattering
Zwiększa Parry Chance o 4%. Przydatny podczas walk z szybko bijącymi Bossami.
Rune of Spellshattering
Redukuje obrażenia magiczne o 4%. Zalecany na wszelkie walki gdzie występują większe magiczne obrażenia niż fizyczne.
Parry vs Dodge

Od początku Mist of Pandaria jest zależność między Dodge i Parry. Dimishing Returns, który zwiększa Dodge lub Parry Rating na każdy 1% Parry lub Dodge jest dwukrotnie wyższy na Dodge niż na Parry. Idąc tym tokiem rozumowania przy 10% Dodge powinniśmy posiadać 21% Parry, przy 20% Dodge powinniśmy mieć 57% Parry.

Źródło: Avoidance Diminishing Returns in MoP – Part 3 | Sacredduty

Macro opracowane przez Reniata pokazuje nam ile powinniśmy mieć Parry przy naszym Dodge.

Z Swordshattering
/run d=GetDodgeChance() n=3.22 b=5.01 if UnitRace("player")=="Gnome" then n=n-.01 end if UnitRace("player")=="Night Elf" then b=b+2 end p=235.5*d/90.6425-((235.5/90.6425)*b-n)+4 DEFAULT_CHAT_FRAME:AddMessage("Ideal parry: "..string.format("%.2f",p))

Bez Swordshattering
/run d=GetDodgeChance() n=3.22 b=5.01 if UnitRace("player")=="Gnome" then n=n-.01 end if UnitRace("player")=="Night Elf" then b=b+2 end p=235.5*d/90.6425-((235.5/90.6425)*b-n) DEFAULT_CHAT_FRAME:AddMessage("Ideal parry: "..string.format("%.2f",p))

Z wejściem w patcha 5.4.0 nie powinniśmy się przejmować wyrównaniem Dodge i Parry ponieważ jest to opłacalne biorąc pod uwagę Parryhaste. Oczywiście nigdy nie zapominamy o Dodge ponieważ zawsze to jest wzrost dps poprzez Riposte.

Haste vs Avoidance

Haste i Avoidance mają zbliżony dps. Jeżeli jesteś w stanie utrzymać praktycznie 80-100% uptime z Riposte to Avoidance wychodzi znacznie lepiej pod względem dps, a jest to możliwe poprzez częstsze tauntowanie bossa gdy zbliża się koniec buffa. Najpierw jednak trzeba umówić się z drugim tankiem, że tauntujemy bossa tylko na chwile. Pod względem redukcji obrażeń fizycznych wygrywa bardzo znacząco Avoidance jednak jeśli spojrzeć na walki mocno magiczne tą walkę wygrywa Haste build, który jest nawet lepszy od Mastery buildu na tego typu walki.

Umiejętności

Ukryj / Pokaż

Umiejętności Pasywne

Blood Parasite
Daje 10% szansy, że nasz kolejny auto atak przywoła robaka, który po pewnym czasie wybuchnie lecząc wszystkich w pobliżu.
Blood Presence
Zwiększa Stamine o 25%, Armor o 55% oraz redukuje obrażenia o 10%.
Blood Rites
Po każdym Death Strike zamienia zużyte frost i unholy runy na death runy. Zwiększa obrażenia z Death Strike o 40%.
Scent of Blood
Każdy nasz auto atak lub gdy unikniemy ciosu poprzez Dodge lub Parry otrzymamy 10 Runic Power i nasz kolejny Death Strike zostanie zwiększony o 20%, maksymalnie 5 stacków. SoB z avoidance posiada 1 sekundowy cd.
Improved Blood Presence
Przyspiesza regeneracje run o 20% oraz redukuje szansę na otrzymywanie obrażeń krytycznych o 6%.
Sanguine Fortitude
Zwiększa redukcję obrażeń z Icebound Fortitude o dodatkowe 20%.
Scarlet Fever
Blood Boil odświeża choroby na wszystkich celach. Blood Plague dodatkowo zakłada Weakened Blows redukujący obrażenia fizyczne o 10%.
Riposte
Zamienia sumę Parry i Dodge Rating na Critical Chance.
Runeforging
Więcej informacji w sekcji Runeforges.
Will of the Necropolis
Gdy nasze życie spadnie do 30% otrzymujemy 25% redukcji obrażeń na 8 sekund oraz nasz kolejny Rune Tap jest darmowy i bez cd. Posiada 45 sekund cooldownu.
Veteran of the Third War
Zwiększa Stamine o 9% i Dodge o 2%.
Umiejętności Aktywne

Anti-Magic Shell
Absorbuje 75% magicznych obrażeń aż do 50% naszego maksymalnego życia przez 5 sekund. Posiada 45 sekundowy cd. Modyfikowany przez Glyph of Anti-Magic Shell i Glyph of Regenerative Magic.
Army of the Dead
Przywołuje armie ghouli, która atakuje dany cel przez 45 sekund. Podczas channelowania redukuje obrażenia o aktualną łączną sumę Dodge i Parry. Koszt to 1 Blood Rune 1 Frost Rune 1 Unholy Rune. Posiada 10 minutowy cd.
Bone Shield
Redukuje obrażenia o 20% . Posiada 6 ładunków, każdy ładunek znika gdy otrzymamy obrażenia nie częściej niż co 1,5 sekundy. Trwa 6 minut i posiada 1 minutowy cd.
Dancing Rune Weapon
Na czas 12 sekund przywołuje broń, która kopiuje nasze podstawowe umiejętności oraz zwiększa Parry o 20%. Posiada 1,5 minutowy cd. Modyfikowany przez Glyph of Dancing Rune Weapon.
Death Strike
Leczy nas za minimum 7% naszego maksymalnego życia lub za 20% otrzymanych obrażeń w postaci utraconych punktów życia w przeciągu 5 sekund. Koszt 1 Frost Rune 1 Unholy Rune. Nakłada na nas bańkę absorbującą obrażenia fizyczne w postaci Blood Shielda modyfikowaną przez Mastery. Więcej o Death Strike w Rotacja i Cooldowny.
Icebound Fortitude
Przez 12 sekund redukuje obrażenia o 20%. Posiada 3 minutowy cd. Modyfikowany przez Glyph of Icebound Fortitude.
Rune Tap
Leczy nas za 10% maksymalnego życia. Koszt 1 Blood Rune. Posiada 30 sekundowy cd.
Vampiric Blood
Zwiększa otrzymywany healing o 25% oraz zwiększa nasze życie o 15% przez 10 sekund. Posiada 1 minutowy cd. Modyfikowany przez Glyph of Vampiric Blood.

Talenty

Ukryj / Pokaż

Zapraszam do nowo stworzonego Kalkulatora Talentów.

Glyphy

Ukryj / Pokaż

Glyph of Anti-Magic Shell
Zwiększa ilość zaabsorbowanych obrażeń z 75% do 100% tym samym zmniejszając czas trwania na walkach z dużymi obrażeniami magicznymi.
Glyph of Icebound Fortitude
Zmniejsza cd do 1 minuty i 30 sekund za to zmniejsza czas trwania buffa do 4 sekund. Jeżeli pamiętacie Madness of Deathwing HC i tanka DK to wiecie o co mi chodzi. Bardzo użyteczny talent, ale na nie wielu walkach.
Glyph of Shifting Presences
Idealny talent gdy DK ma lepszy sprzęt niż inny tank. Zmieniamy presence na frost i nie martwimy się, że ściągniemy agrro z drugiego tanka jak da on taunt.
Glyph of Outbreak
Moim zdaniem talent idealny. Jeżeli nie mamy hit capa to dajemy jeszcze raz jak uzbieramy 30 RP. Idealny talent gdzie jest kilka targetów i tankowie muszą się zmieniać.
Glyph of Vampiric Blood
Idealny talent na raidy 25 osobowe, gdy są przypisywani healerzy lyb raidy 10 osobowe z healerami reaktywnymi. Zamiast zwiększać hp o 15% zwiększa otrzymywany heal o 15%. W sumie 40% zwiększony heal.
Glyph of Dancing Rune Weapon
Jeżeli mamy problem z agrro na openingu talent i nie posiadamy huntera albo rogue to jest on odpowiedni do nas. Jednak jest to z byt duża strata dps.
Glyph of Pestilence
Walki aoe bez tego talentu nie istnieją jest on wymagany praktycznie na większość walk. Przykładem jest Elegon i Garalon gdzie możemy rozprzestrzenić choroby na wszystkie addy lub nogi.
Glyph of Death Coil
Jeden z nielicznych umiejętności, które zwiększają naszą pomoc dla raidu. Używamy Death Coil jako absorb. Nie najgorsze skalowanie z ap bo trochę ponad 50%.
Glyph of Festering Blood
Przydatny by szybko złapać dużo addów. Blood Boil będzie bił tak samo jakby na celu były obie choroby.
Glyph of Regenerative Magic
Przydatny na walkach z magicznymi obrażeniami, gdyż pozwala nam zwiększyć uptime z AMS i tym samym otrzymać mniej magicznych obrażeń.
Glyph of Swift Death
Zabijając cel będziemy poruszać się przez pewien czas szybciej. Może być przydatny na walkach z dużą ilością addów i również z potrzebą stałego przemieszczania, choć chyba najbardziej podczas wykonywania daily questów.
Glyph of the Loud Horn
Zwiększa o 100% generację Runic Power oraz cooldown. Przydatny gdy jesteśmy gcd capped i nie możemy za często używać Horn of Winter.
Glyph of Mind Freeze
Redukuje cd o 1 sekundę, lecz daje nam koszt w postaci 10 Runic Power. Moim zdaniem nie opłacalny Glyph.

Gemy

Ukryj / Pokaż

Enchanty

Ukryj / Pokaż

Miejsce Enchant Komentarz
Shoulder 300 Stamina + 100 Dodge [Greater Ox Horn Inscription](Inscription)
dla osób posiadających Inscription [Secret Ox Horn Inscription]
Cloack 200 Stamina [Formula: Enchant Cloak - Greater Protection]
Chest 300 Stamina [Formula: Enchant Chest - Superior Stamina]
Bracers 170 Mastery [Formula: Enchant Bracer - Mastery]
dla osób posiadających Leatherworking [Fur Lining - Stamina]
Gloves 150 Stamina [Sha Armor Kit]
Belt Bonusowy Socket [Living Steel Belt Buckle](Blacksmithing)
Legs 430 Stamina + 165 Dodge [Ironscale Leg Armor](Leatherworking)
Feet 140 Mastery + 8% szybkość biegania [Formula: Enchant Boots - Pandaren's Step]

Profesje

Ukryj / Pokaż

Leatherworking:

Oferuje najlepszy enchant dla tanków dający 750 Staminy. Z jednej strony tracimy enchant dający nam 170 Mastery. Jeżeli ktoś ma wątpliwości co do tego enchantu to żeby opłacalny enchant z Mastery założyć musiałby on mieć 1000 Mastery.

Blacksmithing:

Kolejna świetna profesja dla tanków. Daje on nam dwa dodatkowe sockety. Jeden w handy, a drugi w wristy. Możemy włożyć tu 320 głównej statystyki, lub 480 Stamina albo 640 Mastery.

Engineering:

Daje nam kilka kilka użytecznych enchantów. Pierwszy enchant daje 2880 dodge rating Phase Fingers. Tinker może być nałożony wraz z innym enchantem, cooldown wynosi 1 minutę przez co można go odpalać wraz z DRW lub trinketem zwiększając Avoidance. Trwa on 10 sekund. Kolejnym pożytecznym przedmiotem jest Nitro Boosts zwiększający naszą szybkość. Bardzo przydatne na Elegonie. Nie mogą one wybuchnąć podczas combatu (Podobno :P).

Enchanting/Jewelcrafting/Mining/Alchemy:

Są to profesje na równym poziomie dla tanków gdyż wszystkie dają nam dodatkowe 480 Staminy. 480 Staminy jest warte 640 Mastery więc gemy z JC dające 320 Mastery są nie opłacalne dla DK.

Inscription:

Oferuje nam tylko 450 więcej Staminy niż normalny enchant.

Tailoring/Herbalism/Skinning:

Nie oferują nic ciekawego dla tanków.