Expandmenu Shrunk


Witam

Podstawy


  1. Przeżyć.
  2. Utrzymać aggro.
  3. Zmniejszyć damage taken i potrzebny heal .
  4. Wspomaganie raidu poprzez cooldowny.
  5. Zadawanie obrażeń.

Tier 17 set bonusy

  • 2 części – Każdy zużyty stack Scent of Blood zmniejsza cooldown na Vampiric Blood o 5 sekund. Bardzo dobrze łączy się z 4 częściami co będzie zwiększać naszą przeżywalność w dużym stopniu.
  • 4 części – Gdy Vampiric Blood jest aktywny Blood Shield nie może spaść poniżej 3% naszego życia. Mówiąc krótko zawsze będzie absorbował 3% obrażeń fizycznych gdy Vampiric Blood jest aktywny.

Statystyki


Konwersja ratingów na poziom 90

Statystyki Rating potrzebny na 1%
Mastery 110
Haste 100
Critical Chance 110
Multistrike 66
Versatility 130

 

 

 

Stamina

Stamina zwiększa nasze punkty życia. Nasze życie skaluje się z umiejętnościami leczącymi nas procentowo, czyli Death Pact i Conversion. W zmianach wprowadzonych w Warlords of Draenor inwestowanie w Stamine nie jest już tak opłacalne w porównaniu do wcześniejszych dodatków, gdyż Death Strike nie skaluje się z Staminą oraz nastąpiła zmiana w Rune Tap. Jest to jednak nadal ważna statystyka pozwalająca nam przeżyć podczas otrzymania kilku ciosów jednocześnie lub nie zostać zabitym przez super umiejętność od Bossa. Nasza Stamina będzie wzrastać wraz z naszym wyposażeniem. Używanie gemów lub enchantów z Staminą jest nieopłacalne. Dzięki perkowi Enhanced Death Coil nasz poziom życia będzie także wzrastał.

Mastery

Jest to nadal nasza najbardziej pożądana statystyka. Nasze mastery jest absorbem Blood Shield działającym tylko na obrażenia fizyczne, który otrzymujemy procentowo za uleczenie się z Death Strike. Maksymalna ilość Blood Shielda to maksymalny poziom naszego życia. Dodatkowo pasywnie zwiększa nasz Attack Power, czyli jedną z naszych głównych statystyk, o której trochę później.

Haste

Haste zwiększa szybkość regeneracji run. Po stracie 20% regeneracji run z Blood Presence, jest dużo lepszą statystyką niż w poprzednich dodatkach, jednak nadal nie najlepszą. Pozwala nam na częstsze używanie Death Strike nie będąc pod strachem, że nie będziemy mieć Death Strike w odpowiednim momencie.

Critical Chance

Statystyka nadal nie zbyt dobra dla Death Knightów, ale posiada teraz znaczenie defensywne gdyż cały nasz Critical Chance RAting z przedmiotów, enchantów i gemów będzie zwiększało nasz Parry Rating w skali 1:1.

Multistrike

Multistrike posiada dwie szanse na zadanie 30% dodatkowych obrażeń, czyli można zadać z każdej umiejętności 100%, 130% lub 160% obrażeń. Jest naszą statystyką ulepszoną. Będziemy otrzymywać 5% więcej Multistrike z wszystkich źródeł, czyli jeżeli mamy przedmiot z 100 punktów MS otrzymamy 105 punktów MS. Jest to najlepsza statystyka ofensywna dla Blood Death Knighta ponieważ ma dużo mniejsze skalowanie ratingu niż Critical Chance. Dodatkowo jak zadamy obrażenia z MS otrzymujemy 30 Runic Power. Multistrike jest wymagany tylko moim zdaniem do określonego poziomu później staje się bezużyteczny, gdyż nie będziemy w stanie spalić całego naszego poziomu Runic Power i będziemy global capped.

Versatility

Będzie naszą drugą najbardziej pożądaną statystyka po Mastery pod względem defensywnym, gdyż 130 Versatility będzie zwiększało nasz Damage, Healing oraz Absorby o 1% i redukcje obrażeń o 0,5%. Będzie to statystyka pozwalająca na bardziej płynną grę i nie otrzymywanie tak dużych spike dmg. W talencie Death Siphon zwiększa tylko obrażenia. Redukcja obrażeń z Versatility działa na obrażenia magiczne w porównaniu do Mastery i Armoru.

Bonus Armor

Jest tak samo pożądaną statystyką jak Mastery tylko, że występuje tylko na pierścieniach, naszyjnikach oraz pelerynach. Zwiększa nasz podstawowy Armor, a za sprawą pasywnej umiejętności Bladed Armor zwiększa nasz Attack Power w skali 1:1. Na wyżej wymienionych przedmiotach będzie bardziej się opłacało zabrać przedmiot z Bonus Armor + „Inna Statystka” niż Mastery + „Inna Statystka”.

Attack Power

Nie jest to statystka występująca już na sprzęcie, ale zdobywamy ją poprzez Strength, Mastery i Bonus Armor. Oprócz znaczenia ofensywnego co dla tanka ma drugorzędny wpływ, gdyż pomaga w utrzymaniu agrro i szybszym ubiciu Bossa tylko, posiada jeszcze olbrzymi wpływ na Death Strike i dlatego jest to statystka taka wyjątkowa. Nasz Death Strike nie leczy już nas za procent naszego życia lub procentowy brak ubytku życia w przeciągu ostatnich 5 sekund lecz za nasz poziom Attack Power. Attack Power zwiększając nasz Heal z Death Strike zwiększa jednocześnie Absorb z Blood Shield. Strength zwiększa nasz Attack Power teraz w stosunku 1:1.

Resolve

Resolve działa podobnie jak stary Death Strike i Vengeance razem. Nie będzie zwiększał już Attack Power tylko będzie zwiększać self heal oraz absorby narzucane na siebie o ilość niezmitygowanych obrażeń w ostatnich 10 sekundach, obrażenia są przeliczane co sekundę. Tankowie będą zadawać tyle samo obrażeń nie zależnie od tego czy jeden trzyma bossa dłużej niż drugi Tank, gdyż Resolve ma znaczenie tylko defensywne.

Runeforge

Runeforge to specyficzny enchant na broń tylko i wyłącznie dla Death Knighta. Rozróżniamy enchanty na bronie jedno- i dwuręczne. Istnieją także enchanty, które można założyć na bronie jedno- i dwuręczne. Mając Runeforge na broni nie możemy użyć innego enchantu w tym samym czasie. Są to najlepsze ulepszenia broni dostępne w grze i nie powinniśmy używać innych. Posiadamy ich kilka, nas będą głównie interesowały tylko.:

Rune of the Stoneskin Gargoyle
Zwiększa Armor o 4% i Staminę o 2%. Stracił na znaczeniu w Warlords of Draenor.
Rune of the Fallen Crusader
Posiada szansę na uleczenie nas za 3% naszego maksymalnego stanu życia i zwiększa nasz Strength o 20% na 15 sekund. Runeforge ten będzie naszym jednynie używanym gdyż zwiększa nasz Strength, a co za tym idzie Attack Power. Heal w większej mierze będzie overhealem.
Rune of Spellshattering
Redukuje obrażenia magiczne o 4%. Zalecany na wszelkie walki gdzie występują większe magiczne obrażenia niż fizyczne.
Statystyki Trzeciorzędne

W Warlords of Draenor losując sprzęt będziemy mieli szansę na otrzymaniu przedmiotu z bonusami pierwsze to wzmocnienie czyli Thunderforge/Warforge, posiadający miejsce na Gem lub trzeciorzędną statystykę. Statystyki, które mogą pojawić się na sprzęcie to Avoidance, Indestructible, Leech, Speed. Mają one na celu dalsze farmienie i farmienie contentu, aż będziemy posiadać każdy item z trzema bonusami gdyż przedmiot może posiadać jeden, dwa lub trzy bonusy.

Avoidance

 

Avoidance będzie statystyką dobrą i wymaganą przez każdą klasę i specjalizację, gdyż redukuje obrażenia od umiejętności Area of Effect czyli obszarowych.

Indestructible

 

Indestructible pozwoli nam zaoszczędzić część naszego golda po każdej śmierci, gdyż nie będzie pozwalać by nas sprzęt tak mocno się psuł.

Leech

 

Leech będzie nam pozwalał odzyskać procentową część zdrowia z zadanych przeciwnikowi obrażeń. Bardzo duży przelicznik ratingu na jeden procent jest mocno nie opłacalny co nie będzie z byt popularną statystyka.

Speed

 

Speed będzie dobrą umiejętnością, gdyż Blood Death Knight jest mocno upośledzony pod względem mobilności. Jednak Speed z sprzętu będzie się sumował, więc mając 50% Speed z sprzętu oraz 50% Speed z buffów to będziemy poruszać się z prędkością 200%, a nie 225%.

Umiejętności

Umiejętności Pasywne

 


Bladed Armor
Zwiększa nasz Attack Power w skali 1:1 z Bonus Armor.
Blood Presence
Zwiększa Stamine o 20%, Armor o 30% oraz redukuje obrażenia o 10%.
Blood Rites
Po każdym Death Strike zamienia zużyte frost i unholy runy na death runy. Oraz Multistrike generuje 15 Runic Power.
Crimson Scourge
Mamy 10%, że każdy nasz auto atak pozwoli nam na darmowe użycie Blood lub Death and Decay/Defile. Użycie tych umiejętności generuje 10 Runic Power.
Improved Blood Presence
Zwiększa zadawane obrażenia o 15% oraz redukuje szansę na otrzymywanie obrażeń krytycznych o 6%.
Sanguine Fortitude
Zwiększa redukcję obrażeń z Icebound Fortitude o dodatkowe 30%.
Scent of Blood
Każde zadanie obrażeń z Pestilence i Soul Reapera zwiększy nasz kolejny heal z Death Strike zostanie zwiększony o 20%, maksymalnie 5 stacków. Dodatkowo Pestilence będzie odświeżało czas trwania naszych plag na celu.
Runeforging
Więcej informacji w sekcji Runeforges.
Runic Strikes
Zwiększa nasz Multistrike z wszystkich źródeł o 5% oraz auto ataki z Multistrike generują 15 Runic Power gdy używamy dwu ręczną broń.
Will of the Necropolis
Gdy nasze życie spadnie poniżej 30% otrzymamy automatyczny efekt Rune Tap. Posiada 30 sekund cooldownu.
Veteran of the Third War
Zwiększa Haste i Multistrike o 10%, generuje 1 Runic Power co sekundę w czasie combatu, zwiększa dodge o 2% i zmniejsza szansę na sparowanie o 3% oraz zwiększa obrażenia z Death Strike o 10%.
Umiejętności Aktywne

Anti-Magic Shell
Absorbuje 75% magicznych obrażeń aż do 50% naszego maksymalnego życia przez 5 sekund. Generuje Runic Power na poziomie 1% HP za 1 punkt Runic Power, na wyższych poziomach życia zdobycie RP z AMS staje się coraz trudniejsze. Posiada 45 sekundowy cd. Modyfikowany przez Glyph of Anti-Magic Shell, Glyph of Regenerative Magic i Glyph of Absorb Magic.
Army of the Dead
Przywołuje armie ghouli, która atakuje dany cel przez 40 sekund. Koszt to 1 Blood Rune 1 Frost Rune 1 Unholy Rune. Posiada 10 minutowy cd. Modyfikowany przez Glyph of Army of the Dead.
Blood Boil
Nasza główna umiejętność AoE. Blood odświeża oraz rozprzestrzenia nasze choroby z celu na którym one aktualnie są. Koszt 1 Blood Runa.
Bone Shield
Redukuje obrażenia o 20% . Posiada 6 ładunków, każdy ładunek znika gdy otrzymamy obrażenia nie częściej niż co 1 sekundę. Trwa 5 minut oraz posiada 1 minutowy cd.
Dancing Rune Weapon
Na czas 8 sekund przywołuje kopię naszej broni, która będzie imitowała nasze nasze ataki oraz zwiększała Parry o 20%. Posiada 1,5 minutowy cd. Modyfikowany przez Glyph of Dancing Rune Weapon.
Death Coil
Służy do spalania naszego Runic Power oraz procowania talentów z poziomu 60. Każde użycie Death Coil dzięki perkowi Enhanced Death Coil zwiększa nasze maksymalne życie o 3% na 30 sekund.
Death and Decay
Jest to nasza druga umiejętność AoE zaraz po Blood Boil. Przez to, że kosztuje jedną Unholy Runę i psuje naszą rotację Death Strike używamy go tylko z procu Crimson Scourge lub przed rozpoczęciem się walki.
Death Strike
Leczy nas za 114% naszego Attack Power. Koszt 1 Frost Rune 1 Unholy Rune. Dzięki Mastery: Blood Shield nakłada na nas bańkę absorbującą obrażenia fizyczne. Heal zostaje zwiększany przez Resolve. Więcej o Death Strike w Rotacja i Cooldowny.
Icebound Fortitude
Przez 8 sekund redukuje obrażenia o 20%. Dzięki Sanguine Fortitude redukcja obrażeń zostaje zwiększona do 50%. Posiada 3 minutowy cd. Modyfikowany przez Glyph of Icebound Fortitude.
Icy Touch
Dzięki Glyph of Icy Touch posiadamy dispell efektów wspomagających z wrogiego celu w zasięgu 30 yardów. Koszt 1 Frost Runa.
Rune Tap
Redukuje obrażenia o 40% na 3 sekundy. Posiada 2 ładunki odświeżające się po 40 sekundach. Koszt 1 Blood Rune. Modyfikowany przez Glyph of Rune Tap.
Soul Reaper
Nasz Execute używany poniżej 35% życia naszego celu oraz nasza umiejętność single target do spalania Blood Run. Cooldown 6 sekund. Koszt 1 Blood Runa.
Vampiric Blood
Zwiększa otrzymywany healing o 15% oraz zwiększa nasze życie o 15% przez 10 sekund. Posiada 1 minutowy cd. Modyfikowany przez Glyph of Vampiric Blood.
Perki

W Warlords of Draenor na poziomach 92, 94, 96 oraz 98 będziemy otrzymywać Perki, które będą zwiększały użyteczność niektórych naszych umiejętności.

Enhanced Bone Shield
Zwiększa ilość ładunków naszego Bone Shielda o 2. Jest to wspaniały perk pozwalający na zwiększenia uptime naszej redukcji obrażeń na sobie.
Enhanced Death Coil
Po każdym użyciu Death Coil nasze życie zostaje zwiększone o 3% na czas 30 sekund. Wraz z użyciem ponownego Death Coila stara wartość zostaje dodana do nowej. Będzie on zwiększał nasze życie podstawowe zawsze o 3%. Wraz z redukcją życia w WoD nadal będziemy na walkach tankami z największym poziomem życia. Będzie nam to pozwalało na dłuższe utrzymanie się przy życiu. Buff ten nie stackuje się w nie skończoność tylko każde 3%, które otrzymaliśmy znika po 30 sekundach.
 
Enhanced Death Grip
Redukuje czas odnowienia Death Grip o 5 sekund. Perk mało użyteczny chyba, że przy wyłapywaniu addów na nie których walkach.
Enhanced Rune Tap
Przyspiesza prędkość odnawiania się ładunków z Rune Tap’a o 10 sekund. Jest to perk bardzo użyteczny, zwiększający naszą ogólna przeżywalność podczas walk z Bossami.

Talenty


56 Plague LeechCooldown 25 sekund.
Usuwa on z naszego celu wszystkie obie plagi lecz odnawia nam dwie runy jako Death Runy.
PlaguebearerDodaje 4 sekundy do aktualnego czasu naszych plag lub jak używamy Necrotic Plague dodaje stack plagi. Unholy BlightCooldown 1.5 minuty.
Pozwala nam aplikować nasze plagi przez 10 sekund każdemu wrogowi oddalonemu od nas 10 yardów.
57 LichbornCooldown 2 minuty.
Daje nam immunue na Feara oraz zwiększa nasz Leech o 10% pozwala także na leczenie się za pomocą Death Coil, jednak w tedy kosztuje 40 Runic Power.
Anti-Magic ZoneCooldown 2 minuty.
Redukuje magiczne obrażenia o 20% przez 3 sekundy osobom stojącym w zonie.
PurgatoryCooldown 3 minuty.
Zapewnia nam ochronę przed śmiercią przez 3 sekundy w czasie trwania tych sekund cały damage jest absorbowany i musimy go wyleczyć inaczej zginiemy.
58 Death’s AdvanceCooldown 30 sekund.
Pasywnie poruszamy się 10% szybciej i nie możemy być spowolnieni poniżej 70%. Gdy aktywujemy zyskujemy 30% movement speed i nie możemy zostać spowolnieni poniżej 100%.
ChilblainsSpowalnia moby o 50% na 10 sekund po założeniu Frost Fever na target. Jeżeli użyjemy Chains of Ice to unieruchomimy target na 3 sekundy. Oczywiście nie działa na bossy. Przydatne na walki z bossami gdzie są addy. AsphyxiateCooldown 30 sekund.
Stunuje nasz target na 5 sekund co każdą minutę. Jeżeli target ma immunue na stun to działa jak silence. Zastępuje Strangulate i jest darmowy.
60 Blood TapGeneruje ładunek Blood Tap za każde zużycie 15 Runic Power aż do 12. Używając umiejętności o tej samej nazwie pozwoli nam zregenerować runę jako Death Rune konsumując 5 stacków. Opłacalne gdy mamy 10 stacków bo później tracimy niepotrzebnie stacki. Runic EmpowermentMamy 1,50% szansy za każdy zużyty Runic Power na otrzymanie jednej Runy. Efekt uruchomi się w tedy gdy chociaż jedna runa jest na cd. Runic CorruptionMamy 1,50% szansy za każdy zużyty Runic Power na zwiększenie regeneracji run o 100% przez 3 sekundy.
75 Death PactCooldown 2 minuty.
Leczy nas za 50% naszego maksymalnego stanu życia i absorbuje 50% otzymywanych heali przes 15 sekund. Nie opłaca się używać po wyżej 50% życia, gdyż będzie to overhealing.
Death SiphonKoszt 1 Death Runa.
Zadaje obrażenia równowartości 60,2064% naszego Attack Power oraz leczy nas za 335% zadanych obrażeń.
Conversion30 RP co sekundę.
Leczy nas za 2% naszego maksymalnego życia co sekundę. Został usunięty początkowy tick.
90 Gorefiend’s GraspCooldown 1 minuta.
Jest to nasz AoE Grip jednak nie tauntuje on wrogów. Możemy wrogów przyciągnąć na nas lub na dany target. Przyciąga wszystkie cele w odległości 20 yardów. Możemy go użyć na celu maksymalnie oddalonym 30 yardów.
Remorseless WinterCooldown 1 minuta.
Przez 8 sekund w odległości 8 yardów co 1 sekundę spowolni wroga o 15% na 3 sekundy stackuje się do 5, gdy otrzyma 5 stack to zostanie zestunowany na 6 sekund. Nie działa na cele odporne na spowolnienie.
Desecrated GroundCooldown 2 minuty.
Usuwa wszystkie formy cc i daje odporność na nie przez 10 sekund w okręgu o promieniu 8 yardów.
100 Necrotic PlagueZadaje 2,25% naszego stanu Attack Power jako obrażenia Shadowfrost za każdy stack co 2 sekundy przez 30 sekund. Nakładany jest poprzez umiejętności, które zakładają choroby. Za każdym razem jak Necrotic Plague zada obrażenia kopiuje siebie i przeskakuje na kolejny cel. Każdy cel, który zaatakuje Ciebie mając plagę da 2 RP. DefileCooldown 30 sekund.
Koszt 1 Unholy Runa.

Zadaje 27,5% naszego stanu Attack Power jako obrażenia Shadowfrost co 1 sekundę przez 10 sekund. Za każdym razem jak zada obrażenia to zwiększają się obrażenia i zasięg o 2,5%. Zmniejsza obrażenia otrzymywane od celów stojących w plamie o 10%.
Breath of SindragosaCooldown 2 minuty.
Koszt 15 Runic Power i 15 co sekundę.

Każdy target otrzymuje 100% naszego stanu Attack Power jako obrażenia Shadowfrost co sekundę i oznacza ich debuffem Mark of Sindragosa na 6 sekund. Mark of Sindragosa powoduje, że zostajesz leczony za 10% magicznych obrażeń zadanych celom.


 
 

Talenty wymagane to Plague Leech, Blood Tap oraz Defile. Reszta wedle własnego uznania lub co jest lepsze na daną specyficzną walkę.

Glyphy


W tej sekcji przedstawię tylko najbardziej użyteczne dla nas Glyphy. Glyphy są to ulepszenia umiejętności lub mechanik klasy. Wyróżniamy Major i Minor. Glyphy Major mają generalny wpływ na styl naszej gry z kolei Glyphy Minor wprowadzają do gry tylko zmiany w wyglądzie. Glyphy Major rozróżniamy jeszcze na dostępne tylko do danej specjalizacji w tym przypadku Blood, Frost i Unholy lub ogólne. Jak sama nazwa głosi nie będziemy mogli używać Glyphów dla specjalizacji Frost i Unholy. Opisuję tylko Glyphy Major gdyż to one wpływają na nasz styl rozgrywki.

Glyph of Anti-Magic Shell
Zwiększa ilość zaabsorbowanych obrażeń z 75% do 100% tym samym zmniejszając czas trwania na walkach z dużymi obrażeniami magicznymi.
Glyph of Icebound Fortitude
Zmniejsza cd do 1 minuty i 30 sekund za to zmniejsza czas trwania buffa do 4 sekund. Jeżeli pamiętacie Madness of Deathwing HC i tanka DK to wiecie o co mi chodzi. Bardzo użyteczny talent, ale na nie wielu walkach. Glyph bardziej sytuacyjny niż wymagany.
Glyph of Runic Power
Idealny na walkach z dużą ilością efektów spowalniających na graczu, zwłaszcza z mocno ograniczoną generacją Runic Power.
Glyph of Outbreak
Moim zdaniem talent wymagany wraz z talentem Plague Leech. Zmniejsza downtime pomiędzy używaniem Death Strike. Bardzo pożyteczny.
Glyph of Blood Boil
Walki aoe bez tego talentu nie istnieją jest on wymagany praktycznie na większość walk. Przykładem jest Elegon i Garalon gdzie możemy rozprzestrzenić choroby na wszystkie addy lub nogi.
Glyph of Regenerative Magic
Przydatny na walkach z magicznymi obrażeniami, gdyż pozwala nam zwiększyć uptime z AMS i tym samym otrzymać mniej magicznych obrażeń. Glyph bardziej sytuacyjny niż wymagany.

Wraz z Warlords of Draenor miejsca na gemy w naszym ekwipunku są losowane, znaczy to tyle samo co przedmioty Forged, może się pojawić lecz nie musi. Jedynieinteresujący nas gem to na Mastery.

Prismatic [Greater Mastery Taladite]

Enchanty


Miejsce Enchant Nazwa Enchantu
Neck 100 Mastery + 10% Movement Speed [Enchant Cloak – Gift of Mastery]
Cloack 75 Mastery [Enchant Neck – Gift of Mastery]
Ring 50 Mastery [Enchant Ring – Gift of Mastery]

Consumables


Flask 375 Stamina [Greater Draenic Stamina Flask]
Potion 1500 Bonus Armor [Draenic Armor Potion]
Food 100 Mastery [Sleeper Surprise]