Expandmenu Shrunk


Witam

Podstawy

Ukryj / Pokaż

  1. Przeżyć.
  2. Utrzymać aggro.
  3. Zmniejszyć damage taken i potrzebny heal .
  4. Wspomaganie raidu poprzez cooldowny.
  5. Zadawanie obrażeń.

Tier 14 set bonusy

  • 2 części – Zmniejsza cd naszego Vampiric Blood o 20 sekund.
  • 4 części – Zwiększa heal naszego kolejnego Death Strike o 10%.

Tier 15 set bonusy

  • 2 części – Usuwa koszt z Rune Tap i zmniejsza cd o 10 sekund.
  • 4 części – Gdy mamy Bone Shield na sobie to za każdy „zużyty” Bone Charge dostajemy 15 RP.

Tier 16 set bonusy

  • 2 części – Co dziesiąty Heart Strikes, Rune Strikes, Death Coils, Soul Reapers lub Blood Boils doda ładunek do kolejnego Bone Shielda maksymalnie 6, w sumie 12.
  • 4 części – Dancing Rune Weapon uaktywnia wszystkie Frost i Unholy Runy jako Death Runy.

Statystyki

Ukryj / Pokaż

Konwersja ratingów na poziom 90

Statystyki Rating potrzebny na 1%
Mastery 23
Haste 20
Critical Chance 23
Multistrike 14
Versatility 27
Leech 57

 

 

 

Stamina

Stamina zwiększa nasz EH. Nasze życie skaluje się z Death Pact i Conversion. W zmianach wprowadzonych w Warlords of Draenor inwestowanie w Stamine nie jest już tak opłacalne w porównaniu do starszych dodatków. Jest to nadal ważna statystyka pozwalająca nam przeżyć podczas otrzymania kilku ciosów jednocześnie lub nie zostać zabitym jednym ciosem od Bossa. Nasza Stamina będzie wzrastać wraz z naszym wyposażeniem i używanie gemów lub enchantów z Staminą stanie się nieopłacalne.

Mastery

Jest to nadal nasza najbardziej pożądana statystyka. Nasze mastery jest absorbem Blood Shield działającym tylko na obrażenia fizyczne, które jest zależne od tego za ile uleczymy się z Death Strike. Maksymalna ilość Blood Shielda to maksymalny poziom naszego życia. Maksymalny poziom naszego życia może zostać zmodyfikowany poprzez buffy, które czasowo zwiększają poziom życia. Po osiągnięciu 80 poziomu otrzymujemy 16% Mastery, które będzie dawać na tarczę absorbującą obrażenia fizyczne równą 16% z ilości za jaką uleczyliśmy się Death Strike. Mastery Death Knighta jest buffem trwającym 10 sekund. Dodatkowo pasywnie zwiększa nasz Attack Power, czyli jedną z naszych głównych statystyk, o której trochę później.

Haste

Haste zwiększa naszą szybkość regeneracji run. Po stracie 20% regeneracji run z Blood Presence, będzie to pożądana statystyka w stopniu mniejszym lub większym. Żeby posiąść regeneracje run w stopniu jaką mieliśmy w Mist of Pandaria będzie praktycznie niemożliwe i nieopłacalne.

Critical Chance

Statystyka nadal nie zbyt dobra dla Death Knightów, ale mająca znaczenie defensywne gdyż cały nasz Critical Chance z przedmiotów, enchantów i gemów będzie zwiększało nasz Parry Chance w skali 1:1.

Multistrike

Jest naszą statystyką ulepszoną. Będziemy otrzymywać 5% więcej Multistrike z wszystkich źródeł. Jest to też nasza statystyka, która nie pozwoli nam usnąć przed komputerem czekając na odnowienie się run, gdyż za każdym razem gdy Multistrike procnie otrzymamy 15 Runic Power. Multistrike dodatkowo daje dwie szansy na zadanie dodatkowych obrażeń lub uleczenia się za 30% bazowej umiejętności. Szansy są oddzielne, czyli może nam procnąć w ogóle, jedna lub obie.

Versatility

Będzie naszą drugą najbardziej pożądaną statystyka po Mastery, gdyż 1 Versatility będzie zwiększało nasz Damage, Healing i Absorby o 1% oraz Redukcje obrażeń o 0,5%. Będzie to statystyka mająca duży wpływ na grę ofensywną i defensywną, gdyż zwiększa z punktu ofensywnego zwiększa nasz Damage, a defensywnego zwiększa nasz Heal z Death Stike i Abosorb z Death Pact. Jednakoż Versatility nie zwiększa Heala z umiejętności procentowych jak Death Pact i Conversion. W talencie Death Siphon zwiększa tylko obrażenia. Redukcja obrażeń z Versatility działa na obrażenia magiczne w porównaniu do Mastery i Armoru.

Bonus Armor

Będzie tak samo pożądaną statystyką jak w Warlords of Draenor jak Mastery tylko, że występuje tylko na pierścieniach, naszyjnikach i pelerynach. Zwiększa nasz Armor, a za sprawą pasywnej umiejętności Bladed Armor zwiększa nasz Attack Power w skali 1:1. Na wyżej wymienionych przedmiotach będzie bardziej się opłacało zabrać przedmiot z Bonus Armor + „Inna Statystka” niż Mastery + „Inna Statystka”.

Attack Power

Nie jest to statystka występująca już na sprzęcie, ale zdobywamy ją z Strength, Mastery i Bonus Armor. Oprócz znaczenia ofensywnego co dla tanka ma drugorzędny wpływ gdyż pomaga w utrzymaniu agrro i szybszym ubiciu Bossa tylko, to ma jeszcze olbrzymi wpływ na Death Strike i dlatego jest to statystka taka wyjątkowa. Nasz Death Strike nie leczy już nasz za procent naszego życia lub procentowy brak ubytku życia w przeciągu ostatnich 5 sekund lecz za nasz poziom Attack Power. Attack Power zwiększając nasz Heal z Death Strike zwiększa jednocześnie Absorb z Blood Shield. Strength zwiększa nasz Attack Power teraz w stosunku 1:1.

Statystyki Trzeciorzędne

W Warlords of Draenor losując sprzęt będziemy mieli szansę na otrzymaniu przedmiotu z bonusami pierwsze to wzmocnienie czyli Thunderforge/Warforge, posiadający miejsce na Gem lub trzeciorzędną statystykę. Statystyki, które mogą pojawić się na sprzęcie to Avoidance, Indestructible, Leech, Speed. Mają one na celu dalsze farmienie i farmienie contentu, aż będziemy posiadać każdy item z trzema bonusami gdyż przedmiot może posiadać jeden, dwa lub trzy bonusy.

Avoidance
Poradnik

Avoidance będzie statystyką dobrą i wymaganą przez każdą klasę i specjalizację, gdyż redukuje obrażenia od umiejętności Area of Effect czyli obszarowych.

Indestructible
Poradnik

Indestructible pozwoli nam zaoszczędzić część naszego golda po każdej śmierci, gdyż nie będzie pozwalać by nas sprzęt tak mocno się psuł.

Leech
Poradnik

Leech będzie nam pozwalał odzyskać procentową część zdrowia z zadanych przeciwnikowi obrażeń. Bardzo duży przelicznik ratingu na jeden procent jest mocno nie opłacalny co nie będzie z byt popularną statystyka.

Speed
Poradnik

Speed będzie dobrą umiejętnością, gdyż Blood Death Knight jest mocno upośledzony pod względem mobilności. Jednak Speed z sprzętu będzie się sumował, więc mając 50% Speed z sprzętu oraz 50% Speed z buffów to będziemy poruszać się z prędkością 200%, a nie 225%.

Runeforge

Runeforge to specyficzny enchant na broń tylko i wyłącznie dla Death Knighta. Rozróżniamy enchanty na bronie jedno- i dwuręczne. Istnieją także enchanty, które można założyć na bronie jedno- i dwuręczne. Mając Runeforge na broni nie możemy użyć innego enchantu w tym samym czasie. Runeforge to najlepsze enchanty dostępne w grze i nie powinniśmy używać innych. Death Knight posiada kilka Runeforge do wyboru. Nas będą interesowały tylko.

Rune of the Stoneskin Gargoyle
Zwiększa Armor o 4% i Staminę o 2%. Stracił na znaczeniu w Warlords of Draenor.
Rune of the Fallen Crusader
Posiada szansę na uleczenie nas za 3% naszego maksymalnego stanu życia i zwiększa nasz Strength o 20% na 15 sekund. Runeforge ten będzie naszym jednynie używanym gdyż zwiększa nasz Strength, a co za tym idzie Attack Power. Heal w większej mierze będzie overhealem.
Rune of Spellshattering
Redukuje obrażenia magiczne o 4%. Zalecany na wszelkie walki gdzie występują większe magiczne obrażenia niż fizyczne.

Umiejętności

Ukryj / Pokaż
Resolve

Resolve działa podobnie jak stary Death Strike i Vengeance razem. Nie będzie zwiększał już Attack Power tylko będzie zwiększać self heal oraz absorby narzucane na siebie o ilość niezmitygowanych obrażeń w ostatnich 10 sekundach, obrażenia są przeliczane co sekundę. Tankowie będą zadawać tyle samo obrażeń nie zależnie od tego czy jeden trzyma bossa dłużej niż drugi Tank, gdyż Resolve ma znaczenie tylko defensywne.

Umiejętności Pasywne

Bladed Armor
Zwiększa nasz Attack Power w skali 1:1 z Bonus Armor.
Blood Presence
Zwiększa Stamine o 20%, Armor o 30% oraz redukuje obrażenia o 10%.
Blood Rites
Po każdym Death Strike zamienia zużyte frost i unholy runy na death runy. Oraz Multistrike generuje 15% Runic Power.
Improved Blood Presence
Zwiększa zadawane obrażenia o 15% oraz redukuje szansę na otrzymywanie obrażeń krytycznych o 6%.
Sanguine Fortitude
Zwiększa redukcję obrażeń z Icebound Fortitude o dodatkowe 30%.
Scent of Blood
Każde zadanie obrażeń z Pestilence zwiększy nasz kolejny Heal z Death Strike zostanie zwiększony o 20%, maksymalnie 5 stacków. Dodatkowo Pestilence będzie odświeżało czas trwania naszych plag na celu.
Runeforging
Więcej informacji w sekcji Runeforges.
Runic Strikes
Zwiększa nasz Multistrike z wszystkich źródeł o 5% oraz auto ataki z Multistrike generują 15 Runic Power gdy używamy dwu ręczną broń.
Will of the Necropolis
Gdy nasze życie spadnie poniżej 30% otrzymamy automatyczny efekt Rune Tap. Posiada 30 sekund cooldownu.
Veteran of the Third War
Zwiększa Haste i Multistrike o 10%, generuje 1 Runic Power co sekundę w czasie combatu, zwiększa dodge o 2% i zmniejsza szansę na sparowanie o 3% oraz zwiększa obrażenia z Death Strike o 10%.
Umiejętności Aktywne

Anti-Magic Shell
Absorbuje 75% magicznych obrażeń aż do 50% naszego maksymalnego życia przez 5 sekund. Posiada 45 sekundowy cd. Modyfikowany przez Glyph of Anti-Magic Shell i Glyph of Regenerative Magic.
Army of the Dead
Przywołuje armie ghouli, która atakuje dany cel przez 45 sekund. Podczas channelowania redukuje obrażenia o aktualną łączną sumę Dodge i Parry. Koszt to 1 Blood Rune 1 Frost Rune 1 Unholy Rune. Posiada 10 minutowy cd.
Bone Shield
Redukuje obrażenia o 20% . Posiada 6 ładunków, każdy ładunek znika gdy otrzymamy obrażenia nie częściej niż co 1,5 sekundy. Trwa 6 minut i posiada 1 minutowy cd.
Dancing Rune Weapon
Na czas 12 sekund przywołuje broń, która kopiuje nasze podstawowe umiejętności oraz zwiększa Parry o 20%. Posiada 1,5 minutowy cd. Modyfikowany przez Glyph of Dancing Rune Weapon.
Death Strike
Leczy nas za minimum 7% naszego maksymalnego życia lub za 20% otrzymanych obrażeń w postaci utraconych punktów życia w przeciągu 5 sekund. Koszt 1 Frost Rune 1 Unholy Rune. Nakłada na nas bańkę absorbującą obrażenia fizyczne w postaci Blood Shielda modyfikowaną przez Mastery. Więcej o Death Strike w Rotacja i Cooldowny.
Icebound Fortitude
Przez 12 sekund redukuje obrażenia o 20%. Posiada 3 minutowy cd. Modyfikowany przez Glyph of Icebound Fortitude.
Rune Tap
Leczy nas za 10% maksymalnego życia. Koszt 1 Blood Rune. Posiada 30 sekundowy cd.
Vampiric Blood
Zwiększa otrzymywany healing o 25% oraz zwiększa nasze życie o 15% przez 10 sekund. Posiada 1 minutowy cd. Modyfikowany przez Glyph of Vampiric Blood.

Talenty

Ukryj / Pokaż

56 Plague LeechCooldown 25 sekund.
Usuwa on z naszego celu wszystkie plagi lecz odnawia nam Frost i Unholy runę jako Death Runę, nie usuwa on Weakened Blows debuffa.
PlaguebearerDodaje 4 sekundy do aktualnego czasu naszych plag lub jak używamy Necrotic Plague dodaje stack do plagi. Unholy BlightCooldown 1.5 minuty.
Pozwala nam aplikować nasze plagi przez 10 sekund każdemu wrogowi oddalonemu od nas 10 yardów.
57 LichbornCooldown 2 minuty.
Daje nam immunue na Feara oraz zwiększa nasz Leech o 10%.
Anti-Magic ZoneCooldown 2 minuty.
Redukuje magiczne obrażenia o 20% przez 3 sekundy osobom stojącym w zonie.
PurgatoryCooldown 3 minuty.
Zapewnia nam ochronę przed śmiercią przez 3 sekundy w czasie trwania tych sekund cały damage jest absorbowany i musimy go wyleczyć inaczej zginiemy.
58 Death’s AdvanceCooldown 30 sekund.
Pasywnie poruszamy się 10% szybciej i nie możemy być spowolnieni poniżej 70%. Gdy aktywujemy zyskujemy 30% movement speed i nie możemy zostać spowolnieni poniżej 100%.
ChilblainsSpowalnia moby o 50% na 10 sekund po założeniu Frost Fever na target. Jeżeli użyjemy Chains of Ice to unieruchomimy target na 3 sekundy. Oczywiście nie działa na bossy. Przydatne na walki z bossami gdzie są addy. AsphyxiateCooldown 30 sekund.
Stunuje nasz target na 5 sekund co każdą minutę. Jeżeli target ma immunue na stun to działa jak silence. Zastępuje Strangulate i jest darmowy.
60 Blood TapGeneruje ładunek Blood Tap za każde zużycie 15 Runic Power aż do 12. Używając umiejętności o tej samej nazwie pozwoli nam zregenerować runę jako Death Rune konsumując 5 stacków. Opłacalne gdy mamy 10 stacków bo później tracimy niepotrzebnie stacki. Runic EmpowermentMamy 1,50% szansy za każdy zużyty Runic Power na otrzymanie jednej Runy. Efekt uruchomi się w tedy gdy chociaż jedna runa jest na cd. Runic CorruptionMamy 1,50% szansy za każdy zużyty Runic Power na zwiększenie regeneracji run o 100% przez 3 sekundy.
75 Death PactCooldown 2 minuty.
Leczy nas za 50% naszego maksymalnego stanu życia i absorbuje 50% otzymywanych heali przes 15 sekund. Nie opłaca się używać po wyżej 50% życia, gdyż będzie to overhealing.
Death SiphonKoszt 1 Death Runa.
Zadaje obrażenia równowartości 60,2064% naszego Attack Power oraz leczy nas za 335% zadanych obrażeń.
Conversion30 RP co sekundę.
Leczy nas za 2% naszego maksymalnego życia co sekundę. Został usunięty początkowy tick.
90 Gorefiend’s GraspCooldown 1 minuta.
Jest to nasz AoE Grip jednak nie tauntuje on wrogów. Możemy wrogów przyciągnąć na nas lub na dany target. Przyciąga wszystkie cele w odległości 20 yardów. Możemy go użyć na celu maksymalnie oddalonym 30 yardów.
Remorseless WinterCooldown 1 minuta.
Przez 8 sekund w odległości 8 yardów co 1 sekundę spowolni wroga o 15% na 3 sekundy stackuje się do 5, gdy otrzyma 5 stack to zostanie zestunowany na 6 sekund. Nie działa na cele odporne na spowolnienie.
Desecrated GroundCooldown 2 minuty.
Usuwa wszystkie formy cc i daje odporność na nie przez 10 sekund w okręgu o promieniu 8 yardów.
100 Necrotic PlagueZadaje 27,5% naszego stanu Attack Power jako obrażenia Shadowfrost za stack co 3 sekundy przez 30 sekund. Nakładana jest poprzez umiejętności, które zakładają choroby. Za każdym razem jak Necrotic Plague zada obrażenia kopiuje siebie i przeskakuje na kolejny cel. Każdy cel, który zaatakuje Ciebie mając plagę da 2 RP. DefileCooldown 30 sekund.
Koszt 1 Unholy Runa.

Zadaje 27,5% naszego stanu Attack Power jako obrażenia Shadowfrost co 1 sekundę przez 10 sekund. Za każdym razem jak zada obrażenia to zwiększają się obrażenia i zasięg o 2,5%. Zmniejsza obrażenia otrzymywane od celów stojących w plamie o 10%.
Breath of SindragosaCooldown 2 minuty.
Każdy target otrzymuje 100% naszego stanu Attack Power jako obrażenia Shadowfrost co sekundę i oznacza ich debuffem Mark of Sindragosa na 6 sekund. Mark of Sindragosa powoduje, że zostajesz leczony przez 5% magicznych obrażeń zadanych oznaczonym celom.

Glyphy

Ukryj / Pokaż

Glyph of Anti-Magic Shell
Zwiększa ilość zaabsorbowanych obrażeń z 75% do 100% tym samym zmniejszając czas trwania na walkach z dużymi obrażeniami magicznymi.
Glyph of Icebound Fortitude
Zmniejsza cd do 1 minuty i 30 sekund za to zmniejsza czas trwania buffa do 4 sekund. Jeżeli pamiętacie Madness of Deathwing HC i tanka DK to wiecie o co mi chodzi. Bardzo użyteczny talent, ale na nie wielu walkach.
Glyph of Shifting Presences
Idealny talent gdy DK ma lepszy sprzęt niż inny tank. Zmieniamy presence na frost i nie martwimy się, że ściągniemy agrro z drugiego tanka jak da on taunt.
Glyph of Outbreak
Moim zdaniem talent idealny. Jeżeli nie mamy hit capa to dajemy jeszcze raz jak uzbieramy 30 RP. Idealny talent gdzie jest kilka targetów i tankowie muszą się zmieniać.
Glyph of Vampiric Blood
Idealny talent na raidy 25 osobowe, gdy są przypisywani healerzy lyb raidy 10 osobowe z healerami reaktywnymi. Zamiast zwiększać hp o 15% zwiększa otrzymywany heal o 15%. W sumie 40% zwiększony heal.
Glyph of Dancing Rune Weapon
Jeżeli mamy problem z agrro na openingu talent i nie posiadamy huntera albo rogue to jest on odpowiedni do nas. Jednak jest to z byt duża strata dps.
Glyph of Pestilence
Walki aoe bez tego talentu nie istnieją jest on wymagany praktycznie na większość walk. Przykładem jest Elegon i Garalon gdzie możemy rozprzestrzenić choroby na wszystkie addy lub nogi.
Glyph of Death Coil
Jeden z nielicznych umiejętności, które zwiększają naszą pomoc dla raidu. Używamy Death Coil jako absorb. Nie najgorsze skalowanie z ap bo trochę ponad 50%.
Glyph of Regenerative Magic
Przydatny na walkach z magicznymi obrażeniami, gdyż pozwala nam zwiększyć uptime z AMS i tym samym otrzymać mniej magicznych obrażeń.
Glyph of Swift Death
Zabijając cel będziemy poruszać się przez pewien czas szybciej. Może być przydatny na walkach z dużą ilością addów i również z potrzebą stałego przemieszczania, choć chyba najbardziej podczas wykonywania daily questów.
Glyph of the Loud Horn
Zwiększa o 100% generację Runic Power oraz cooldown. Przydatny gdy jesteśmy gcd capped i nie możemy za często używać Horn of Winter.
Glyph of Mind Freeze
Redukuje cd o 1 sekundę, lecz daje nam koszt w postaci 10 Runic Power. Moim zdaniem nie opłacalny Glyph.

Gemy

Ukryj / Pokaż

Prismatic [Solid River's Heart] (dla Jewelcrafterów [Solid Serpent's Eye])

Enchanty

Ukryj / Pokaż

Miejsce Enchant Komentarz
Shoulder 300 Stamina + 100 Dodge [Greater Ox Horn Inscription](Inscription)
dla osób posiadających Inscription [Secret Ox Horn Inscription]
Cloack 200 Stamina [Formula: Enchant Cloak - Greater Protection]
Chest 300 Stamina [Formula: Enchant Chest - Superior Stamina]
Bracers 170 Mastery [Formula: Enchant Bracer - Mastery]
dla osób posiadających Leatherworking [Fur Lining - Stamina]
Gloves 150 Stamina [Sha Armor Kit]
Belt Bonusowy Socket [Living Steel Belt Buckle](Blacksmithing)
Legs 430 Stamina + 165 Dodge [Ironscale Leg Armor](Leatherworking)
Feet 140 Mastery + 8% szybkość biegania [Formula: Enchant Boots - Pandaren's Step]